Swinburne University of Technology: Neuer „Bachelor of Screen Production“

Die Swinburne University of Technology weitet das Studienangebot ihrer Health, Arts and Design Fakultät aus und bietet ab dem ersten Semester 2017 den neuen Bachelor of Screen Production an.

Swinburne University: Neuer Bachelor of Screen Production

Mit diesem Studiengang reagiert die Universität auf die wachsende Nachfrage der Medienindustrie. Denn mit der Ausbreitung von Smartphones, Tablets und den dazugehörigen Social Media Plattformen sind Hochschulabsolventen mit umfassenden digitalen Kompetenzen immer gefragter, sagt Swinburne Dozent Dean Keep.

Im Bachelor of Screen Production sollen Studierende mit Fähigkeiten ausgestattet werden, mit denen sie sich in der globalen Medienwelt, in der digitale Inhalte längst nicht mehr nur aus Film und Fernsehen bestehen, behaupten und diese ebenso verändern können.

Der Hauptschwerpunkt liegt dabei auf dem Thema „Storytelling“. So soll der Fokus auf die Untersuchung von Kommunikationsstrategien in nicht-traditionellen Medien gelegt werden, um die Möglichkeiten von Smartphones und Tablets besser ausnutzen zu können und Werbung mit Hilfe neuer Technologien ansprechender und relevanter zu machen. Zusätzlich kann noch ein zweiter Schwerpunkt aus den Bereichen Animation, Spiele oder digitales Design gewählt werden, oder Ergänzungsfächer wie Filmproduktion sowie eine Vielzahl an kreativen Wahlpflichtkursen.

Pressemitteilung der Swinburne University of Technology

Swinburne to offer new Bachelor of Screen Production

Swinburne University of Technology is expanding its film and television offerings with a new Bachelor of Screen Production.

The degree is set to commence Semester 1 2017 at Swinburne’s Hawthorn campus to meet growing industry demands.

Building upon Swinburne’s sought-after film and television, animation, games and interactivity and design courses, the degree will equip graduates with an agile skillset to excel in a changing global media environment where digital content is more than just film and television.  

“From smartphones and tablet computers through to digital billboards, social media and online platforms, there is a growing need for graduates with digital literacy and specialised production skills to question the potential of emerging digital technologies,” Swinburne lecturer Dean Keep says.

“It’s an exciting move by Swinburne.”

With an emphasis on production and storytelling, this course will explore communicating stories and ideas through non-traditional media platforms such as smartphones, networked environments and social media applications.

“Everyone has a story to tell and this course offers students the digital literacy to tell their story across a raft of new media platforms and devices. It asks ‘how do we tell stories in a digital age?’

“It gives you the fundamental skills that you can then build upon by selecting a co-major, minor or electives in different disciplines.”

Students can further explore their creativity and extend their skill set by adding a co-major in areas such as animation, games, social media or digital design. They can also choose minors in film and television theory, film and television production, animation and games and interactivity.

By focusing on theoretical and hands-on production skills, from digital video, photography, sound design and storyboarding techniques through to social media campaigns, digital narratives and screen theory, graduates will be prepared to work in the changing global media industry in a range of different roles.

“Now is the time to be a part of a digital revolution that is fostering the creation of new media industries and career paths that value innovation, forward-thinking and creativity.”

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